Jak sprawdzić, czy akumulator samochodowy jest wyczerpany (lub wkrótce będzie)

"Ale to nie dało żadnego znaku" Tak, racja. Wszyscy tam byliśmy przynajmniej raz, zająłeś pozycję za kierownicą, gotowy do drogi, ale pojazd po prostu nie chce się uruchomić.

Podczas gdy benzyna dostarcza energii, która zasila Twój samochód, akumulator dostarcza iskry życia, która uruchamia silnik. Bez tej początkowej iskry Twój pojazd nigdzie nie pojedzie. Jeśli Twój pojazd nie chce zapalić, najbardziej prawdopodobną przyczyną jest rozładowany akumulator.

Jak więc rozpoznać, że akumulator jest rozładowany? Czy są jakieś znaki ostrzegawcze? Jak możesz stwierdzić, czy problem leży po stronie alternatora? Trudno jest określić, czy masz do czynienia z pasożytniczym drenażem, złym alternatorem, czy problemem z akumulatorem. Oto jak wyłowić winowajcę.

W zależności od tego, jak dużą wiedzę posiadasz na temat swojego samochodu, istnieje kilka objawów, które możesz zauważyć, gdy Twój akumulator jest martwy lub wkrótce będzie. Ten, o którym wszyscy wiedzą, to ten, kiedy rozrusznik po prostu klika, ale nic nie robi. Oto inne subtelne znaki ostrzegawcze:

Czy zauważyłeś, że Twój silnik potrzebuje więcej czasu, aby się uruchomić lub daje powolne toczenie przed uruchomieniem, może przy drugiej lub trzeciej próbie? Wtedy Twój akumulator może być bliski śmierci. Dobry akumulator będzie działał przez około 5 lat, ale przed upływem 5 lat zaczniesz doświadczać problemów z uruchomieniem silnika.

Gdy akumulator jest martwy, trudno jest mu dostarczyć energii potrzebnej do uruchomienia silnika, co może wyjaśniać, dlaczego silnik rozkręca się powoli i z trudem. Zanim stwierdzisz, że Twój akumulator jest martwy z powodu powolnego rozruchu korbowego, musisz wykluczyć możliwość, że Twoje świece zapłonowe są zużyte lub rozrusznik jest wadliwy.

Możesz wykluczyć problem ze świecami, jeśli rozrusznik kręci korbą z normalną prędkością, ale jeśli nadal masz ten sam powolny start, to możesz mieć problem z rozrusznikiem.

Jeśli Twoje reflektory są niewyraźne nawet po naciśnięciu pedału gazu, oznacza to, że Twój akumulator jest na łożu śmierci. Reflektory świecą najjaśniej, gdy akumulator jest w pełni naładowany; niebezpieczna jest jazda z reflektorami, których jasność zmienia się w miarę przyspieszania lub zwalniania, ponieważ trudno jest zobaczyć, co jest przed nami, a nadjeżdżające pojazdy nie mogą nas rozpoznać, zwłaszcza podczas jazdy we mgle.

Przyciemnione reflektory są bardziej zauważalne, jeśli alternator jest zużyty. Twoje radio, zegar lub klimatyzacja mogą również sprawiać problemy, gdy masz rozładowany akumulator.

Istnieje wiele powodów, dla których może zapalić się kontrolka check engine - jednym z nich jest rozładowany akumulator. Jeśli zapali się kontrolka silnika, trzeba będzie sprawdzić napięcie akumulatora woltomierzem.

Akumulator dostarcza energię do rozrusznika; rozrusznik wykorzystuje ją do obudzenia silnika. Gdy energia z akumulatora nie wystarcza do uruchomienia silnika, po każdym włączeniu zapłonu słychać spod maski dźwięk "kliknięcia". Natomiast w przypadku rozładowanego akumulatora nie słychać żadnego dźwięku. Inną przyczyną może być uszkodzony rozrusznik, wyłącznik zapłonu lub połączenie topikowe.

Zapłon wsteczny to kolejny objaw, który jest ściśle związany z powolną pracą korby. Jeśli akumulator jest uszkodzony, może to powodować sporadyczne iskrzenie w komorze spalania silnika, co prowadzi do słabego zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

W rezultacie w komorze spalania silnika gromadzi się więcej paliwa, które następnie jest przekazywane do spalin, gdzie ulega częściowemu spaleniu.

W zależności od stanu akumulatora może być widoczne słabe światło drzwi lub brak światła. Jeśli zauważysz, że niektóre rzeczy działają, ale inne nie, to problem może nie leżeć po stronie akumulatora. Na przykład, jeśli stereo i reflektory działają, ale lampka kopuły nie zapala się, ani nie dzwoni dzwonek drzwiowy, to może to być wadliwy przełącznik drzwiowy, a nie problem z akumulatorem.

Średnio, bateria trwa około pięciu do sześciu lat, ale przebieg różni się w zależności od kierowcy. Jedno wiemy na pewno - akumulatory nie są wieczne. Na żywotność akumulatora może wpływać wiele czynników:

Jeśli Twój akumulator zbliża się do trzech lat, powinieneś zacząć planować jego wymianę. Od trzeciego roku życia większość akumulatorów samochodowych staje się zawodna i może pozostawić Cię w zakłopotaniu lub, co gorsza, na poboczu drogi.

Krótkoterminowo odpowiedź brzmi "nie"; długoterminowo - tak! Jeśli akumulator samochodowy jest rozładowany poniżej zalecanego poziomu, najlepsze, co można zrobić, to sprawdzić poziom elektrolitu i doładować akumulator do 40-50% przed przekazaniem go do alternatora.

Alternatorowi trudno jest naładować całkowicie rozładowany akumulator, ponieważ nie został on zaprojektowany do ładowania akumulatorów ze stanu pełnego rozładowania.

Zalecane akumulatory różnią się w zależności od samochodu i wymagań silnika oraz komponentów elektrycznych. Aby uzyskać optymalną wydajność akumulatorów kwasowo-ołowiowych, zaleca się utrzymywanie poziomu naładowania na poziomie 75% lub wyższym.

Jeśli Twój pojazd ma trudności z uruchomieniem, zwykle winowajcą jest umierający lub martwy akumulator, zły alternator, luźne lub skorodowane zaciski lub problem z rozrusznikiem.

Może być trudno określić, czy masz do czynienia z problemem akumulatora lub alternatora na własną rękę, ale technik samochodowy będzie w stanie wskazać problem z większą dokładnością po wykonaniu kilku testów.

W pełni naładowany, zdrowy akumulator powinien mieć napięcie 12,5 V lub wyższe. Kiedy jednak silnik pracuje, powinieneś uzyskać odczyt pomiędzy 13,6V a 14,8V. W przypadku braku multimetru można wykonać prosty test układu elektrycznego, uruchamiając pojazd z włączonymi reflektorami. Obróć silnik i zauważ, czy jest jakaś znacząca różnica w jasności.

Cóż, to zależy od sytuacji, w jakiej się znajdujesz. Jeśli uruchomisz pojazd, a silnik nadal pracuje po odłączeniu akumulatora zapasowego, to problem leży po stronie akumulatora, ponieważ alternator utrzymuje silnik przy życiu bez akumulatora.

Ale, jeśli po jump-starting silnika, można podłączyć spuszczony akumulator, ale nadal nie może uruchomić silnik po biegu jałowym przez około 10 minut, a następnie problem jest z akumulatora.

Niektóre inne oznaki złego alternatora, aby szukać to brak rozruchu i problemy z uruchomieniem, przyciemnione światła i problemy z wyjściem systemu audio.

Jeśli Twój pojazd rusza, ale zatrzymuje się podczas jazdy, prawdopodobnie akumulator nie otrzymuje wystarczającej ilości energii z powodu wadliwego alternatora.

Jeśli słyszysz piszczący dźwięk z silnika, który staje się głośniejszy, gdy uruchamiasz ciężkie elementy, takie jak grzejnik lub system dźwiękowy, wtedy łożyska alternatora mogą wymagać wymiany.

Prawidłowy recykling jest bardzo ważny dla środowiska. Jeśli masz martwy akumulator leżący wokół, że chcesz się pozbyć, można wziąć go do sklepu auto dla recyklingu. Niektóre sklepy motoryzacyjne oferują system nagród za oddanie starego akumulatora, ale pamiętaj, aby zapytać o szczegóły z wyprzedzeniem. Nigdy nie powinieneś wyrzucać akumulatora do śmietnika, ponieważ możesz podlegać poważnym grzywnom lub karom.

Tak! Jeśli masz niesprawny alternator, uszkodzi on każdy nowy akumulator, który dostaniesz. Alternator kontroluje ilość prądu elektrycznego, który jest dostarczany do akumulatora. Gdy jest uszkodzony, może przeładować lub niedoładować akumulator, skutecznie skracając jego żywotność. Jeśli jednak Twój akumulator jest uszkodzony, nie będzie to miało wpływu na alternator.

Podczas rozładowywania się akumulatora, w procesie chemicznym uwalniany jest siarczan ołowiu, który pokrywa płyty akumulatora. Jest to normalne zjawisko w każdym akumulatorze kwasowo-ołowiowym i jest ono odwracalne, gdy tylko akumulator zostanie naładowany.

Kiedy napięcie akumulatora samochodowego spada do 10,5 V, jest prawie pewne, że płyty są pokryte siarczanem ołowiu. Rozładowywanie poniżej tego punktu może spowodować trwałe uszkodzenie akumulatora, uniemożliwiając jego pełne naładowanie, a pełne naładowanie może nie trwać tak długo. Ostatecznie, jedyną opcją jest całkowita wymiana akumulatora.

Podczas gdy większość problemów, na które patrzyliśmy, miała coś wspólnego z baterią, wiele z nich było związanych z innymi podstawowymi przyczynami. Jeśli jest to sytuacja znajdziesz się, najlepszym sposobem radzenia sobie z problemem jest naprawić podstawową przyczynę i w pełni naładować baterię będzie położyć kres.

Jednak rzeczywistość jest taka, że za każdym razem, gdy akumulator samochodowy umiera, doznaje nieodwracalnych uszkodzeń.

O serwisie

Źródło Informacji ze świata motoryzacji

Kompleksowa kosmetyka samochodowa oparta na doświadczeniu

Zadbaj o swój samochód

 

Kontakt

kontakt@autokomiskrakow.pl

Galeria