Jak usunąć urwany korek spustowy oleju (i naprawić otwór w misce olejowej)

Nie ma nic gorszego niż odkręcenie korka spustowego oleju podczas regularnej wymiany oleju. Gdy to nastąpi, można się zastanawiać, jak usunąć odkręcony korek spustowy oleju. Przy użyciu odpowiednich narzędzi nie jest trudno wyjąć korek spustowy i naprawić otwór w misce olejowej.

Mając gotowy nowy korek spustowy, użyj szczypiec imadłowych do obejścia korka spustowego oleju. Przekręć szczypce w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a jeśli potrzeba więcej siły, użyj młotka. Gdy korek będzie wystarczająco luźny, powinno być możliwe jego odkręcenie.

W tym poradniku przyjrzymy się bliżej instrukcjom niezbędnym do odkręcenia zdjętego korka spustowego oleju. Przedstawiamy także sposób naprawy otworu miski olejowej.

Spistreści pokaż W jaki sposób usuwa się korek spustowy oleju? Jak usunąć odkręcony korek spustowy oleju 1. Kupić nowy korek spustowy 2. Użyj szczypiec imadłowych 3. Odkręć urządzenie Jak naprawić otwór w misce olejowej 1. Zaopatrz się w zestaw naprawczy korka spustowego 2. Wyeliminuj uszkodzone gwinty 3. Nagwintuj nowe gwinty 4. Przepłucz miskę olejową 5. Zamontuj nową wtyczkę 6. Napełnij układ i sprawdź

Jak odkręca się korek spustowy oleju?

Słowo "pozbawiony" może określać dwa różne warunki dotyczące korka i otworu spustowego oleju. Chociaż występują one w różnych miejscach, koncepcja pozostaje ta sama.

Jeśli dojdzie do uszkodzenia gwintu korka spustowego, jest on określany jako odkręcony. Ponieważ dokręcenie takiego korka spustowego w otworze staje się niemożliwe, wymiana oleju może być trudna do przeprowadzenia.

Termin ten może również oznaczać zerwanie gwintu otworu spustowego miski olejowej. W takim przypadku nie można odpowiednio dokręcić korka spustowego po wymianie oleju.

Jeśli korek nie jest prawidłowo dokręcony, olej wycieka przez korek. Nieusunięcie tego problemu może doprowadzić do uszkodzenia silnika, ponieważ poziom oleju stale się obniża.

Zerwane korki i gwinty są często skutkiem zbyt mocnego dokręcenia. Każdy korek spustowy musi być dokręcony z określonym momentem obrotowym, zgodnie ze specyfikacją producenta. Uszkodzenie głowicy korka spustowego może być również spowodowane użyciem do niego nasadki lub klucza o niewłaściwym rozmiarze. Problem ten jest często spotykany w przypadku użycia klucza metrycznego zamiast standardowego i odwrotnie.

Jak usunąć odkręcony korek spustowy oleju

1. Kupić nowy korek spustowy

Przed przystąpieniem do pracy zawsze najlepiej jest upewnić się, że posiada się sprzęt niezbędny do jej wykonania. Jednym z elementów, który należy mieć pod ręką, jest nowy korek spustowy.

Po wyjęciu zdjętego korka należy włożyć nowy na jego miejsce. W przeciwnym razie trzeba będzie pozostawić otwór otwarty na czas pobierania korka.

2. Użyć szczypiec imadłowych

Do uchwycenia zaokrąglonego korka spustowego można użyć zestawu szczypiec imadłowych. Zalecamy użycie szczypiec o okrągłych szczękach.

Jeśli wybierzesz typ płaski, możesz mieć problem z zablokowaniem śruby. Bez zablokowania nie będzie można jej wyjąć.

Po uzyskaniu mocnego uchwytu na korku spustowym należy obrócić szczypce w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Być może uda się nieco poluzować korek. Jeśli nie można go w ogóle ruszyć, należy delikatnie uderzyć młotkiem w imadło. Przy odrobinie cierpliwości uda się ją obrócić.

Jeśli korek jest przekrzywiony lub uszkodzony jest gwint miski olejowej, może być konieczne włożenie jeszcze większego wysiłku. Uchwyt imadłowy może spowodować więcej problemów, ponieważ spowoduje dalsze uszkodzenie głowicy. W takim przypadku lepiej będzie użyć nasadki.

3. Odkręć go

Nie należy próbować wyjmować wtyczki, dopóki nie zostanie ona poluzowana. Niektórzy używają płaskiego śrubokręta, aby ją wykręcić, ale nie jest to dobry pomysł.

Śrubokrętem można łatwo uszkodzić miskę olejową, której nie da się naprawić. Uszkodzenie miski olejowej będzie wiązało się z dużo większymi kosztami naprawy.

Jak naprawić otwór miski olejowej

1. Zaopatrz się w zestaw naprawczy korka spustowego

Jeśli próbujesz naprawić otwór w misce olejowej, chcesz uzyskać kompletny zestaw do zakończenia pracy. Zestawy naprawcze korka spustowego są dostarczane z końcówką do rozwiercania, aby usunąć stary gwint.

W zestawie znajdują się również narzędzia o różnych rozmiarach. Zestaw ten będzie można wykorzystać w przyszłości do innych projektów, od samochodowej skrzyni biegów po domową pompę studzienną.

Możesz skorzystać z jednego z tych zestawów poniżej. To jest łącze partnerskie, co oznacza, że bez żadnych kosztów dla Ciebie, możemy otrzymać niewielką prowizję za kwalifikujące się zakupy.

47 Recenzje Highking Tool Zestaw do naprawy gwintów panewek olejowych,...
  • Ten zestaw do naprawy gwintów jest...
  • Zestaw do naprawy gwintów miski olejowej wyprodukowany...
  • Ten zestaw jest odpowiedni do większości...
  • Zawiera: 4 x GĄSIENICE: M13 x 1,5P, M15 x...
$35.77 Zobacz ostatnią cenę

2. Eliminacja uszkodzonych gwintów

Do uszkodzonego gwintu należy użyć końcówki do rozwiercania. Kontynuuj pracę aż do usunięcia wszystkich uszkodzeń.

Używając tego zestawu, można nadać powierzchni odnowione wykończenie. Po wykonaniu tych czynności będzie ona bez problemu trzymać nową wtyczkę, chyba że ponownie ją rozbierzesz.

3. Nagwintuj nowe gwinty

Do gwintowania otworu należy wybrać kran o odpowiednim rozmiarze. W zestawie powinno być ich kilka do wyboru. Użycie tego narzędzia pomoże wyciąć nowe gwinty w otworze.

Te nowe gwinty posłużą do zamocowania korka spustowego. Upewnij się, że obróciłeś kurek kilka razy, poruszając się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Po zakończeniu tej czynności należy obrócić go jeden do dwóch razy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Proces ten należy powtórzyć kilka razy. Proces jest zakończony, gdy kurek przejdzie przez całą głębokość otworu w misce spustowej oleju. Po zakończeniu montażu gwintów najlepiej jest przyjrzeć się wykonanej pracy. Wszystkie gwinty powinny być równe i nie powinno pozostać zbyt wiele wiórów metalowych.

4. Przepłucz miskę olejową

Aby upewnić się, że nie ma wiórów metalowych, dobrze jest przepłukać układ przed dodaniem świeżego oleju. Po zakończeniu stukania przepłucz układ ½ do 1 kwarty oleju silnikowego.

Po spuszczeniu oleju powinny się w nim znaleźć opiłki metalu. Jeśli nie wykonasz tej czynności, ryzykujesz, że kawałki metalu przedostaną się do oleju i silnika, co może doprowadzić do trwałych uszkodzeń.

RELATED: Jak wymienić olej w samochodzie (5 prostych kroków)

5. Zamontuj nową wtyczkę

Nadszedł czas, aby umieścić nowy korek spustowy w otworze. Wkręć korek w zamocowany otwór spustowy. Na początku należy być bardzo ostrożnym. Jeśli coś wydaje się niewygodne, najlepiej przyjrzeć się temu jeszcze raz, zanim wepchniesz korek do środka.

Dokręć nowy korek spustowy momentem obrotowym zgodnym ze specyfikacją fabryczną. Po zakończeniu sprawdź, czy podkładka uszczelniająca jest równomiernie umieszczona na obwodzie otworu, aby zapewnić dobre dopasowanie.

6. Napełnij układ i sprawdź

Każda praca wykonywana przy samochodzie wymaga sprawdzenia i nie inaczej jest w tym przypadku. Ważne jest, aby sprawdzić, czy po naprawie nie ma śladów nieszczelności. Napełnij silnik nowym olejem, stosując odpowiednią ilość zalecaną przez producenta. Jeśli na początku nie ma żadnych wycieków, należy uruchomić silnik.

Gdy silnik pracuje, należy przeprowadzić kolejną kontrolę. Jeśli nic nie widać, należy przejechać się pojazdem dookoła bloku. Po tej jeździe próbnej, jeśli naprawa została wykonana prawidłowo, wszystko powinno być całkowicie suche.

Jeśli są przecieki, nie należy jeździć samochodem. Trzeba zacząć od nowa i ustalić, co poszło nie tak. Praca nie jest zakończona, dopóki olej nie będzie się już przedostawał.

O serwisie

Źródło Informacji ze świata motoryzacji

Kompleksowa kosmetyka samochodowa oparta na doświadczeniu

Zadbaj o swój samochód

 

Kontakt

kontakt@autokomiskrakow.pl

Galeria