Zgłoszenie serwisowe pojazdów mechanicznych - oszustwo czy legalne?

Wszyscy byliśmy ofiarami telefonów w sprawie gwarancji samochodowych, ale być może dla Ciebie nowością jest otrzymanie pocztą kartki lub listu z powiadomieniem o serwisie samochodowym. Czym jest takie powiadomienie i czy jest ono uzasadnione? Czy informacje zawarte na tej kartce powinny wzbudzić Twój niepokój?

W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, czym jest karta pocztowa serwisu samochodowego i co ona dla Ciebie oznacza. Sprawdzamy także, czy nie jest to oszustwo i pokazujemy, jak rozpoznać, że coś jest podejrzane.

Treść pokaż Co to jest Powiadomienie o usługach serwisowych pojazdów silnikowych? Czy informacja o serwisie pojazdów silnikowych to oszustwo? Oznaki, że informacja o serwisie pojazdów mechanicznych jest oszustwem 1. Niedokładny zapis serwisowy 2. Nieprawidłowe informacje o pojeździe 3. Nieprawidłowy numer telefonu Unikaj oszustw związanych z gwarancją na pojazd 1. Zachowaj sceptycyzm 2. Chroń dane osobowe 3. Słuchaj swoich przeczuć Czy potrzebujesz przedłużonej gwarancji samochodowej?

Co to jest powiadomienie serwisowe pojazdu samochodowego?

Powiadomienie o przeglądzie pojazdu to komunikat od producenta samochodu informujący o stanie gwarancji na samochód. Zwykle przychodzi ono w formie różowej pocztówki i zawiera informacje na temat historii serwisowej, ochrony gwarancyjnej i daty wygaśnięcia gwarancji.

Korespondencja ta będzie zawierać ważne informacje, takie jak model/marka pojazdu i numer telefonu. Może mieć także pieczęć lub logo Departamentu Pojazdów Samochodowych. Można też zauważyć producenta fabrycznego i dealera, u którego zakupiono samochód.

Jednak nie wszystkie pisma informujące o przeglądzie pojazdu są prawdziwe. Bardzo ważne jest, abyś przed podjęciem jakichkolwiek decyzji poświęcił czas na ustalenie, czy taka korespondencja jest prawdziwa.

Czy informacja o przeglądzie technicznym pojazdu to oszustwo?

To zależy od tego, jaki list otrzymałeś. Jeśli masz kartkę pocztową od dealera samochodowego lub producenta pojazdu, to jest to prawdziwe zawiadomienie. W przeciwnym razie korespondencja jest zwykłym oszustwem ze strony firmy zewnętrznej, która chce Ci sprzedać gwarancję na samochód.

Nierzadko zdarza się, że dilerzy sprzedają prywatne informacje innej firmie w celu uzyskania gwarancji. Z tego powodu może być trudno je odróżnić, ponieważ podmiot udzielający gwarancji będzie miał wszystkie istotne informacje o użytkowniku.

Należy dokładnie sprawdzić zgłoszenie serwisowe pojazdu, aby upewnić się, że zawiera ono wszystkie poniższe informacje.

  1. Zostało wysłane w czasie, gdy wygasa lub wkrótce wygaśnie gwarancja fabryczna.
  2. Zawiera właściwą nazwę firmy i dane kontaktowe.
  3. Zawiera wszystkie ważne dane serwisowe pojazdu.

Jeśli zadzwonisz pod numer podany na pocztówce, powinieneś porozmawiać z firmą, której oczekujesz. Jeśli telefon odbierze ktoś inny, pocztówka nie jest ważna. Ponadto pracownicy działu obsługi klienta powinni zawsze traktować Cię profesjonalnie. Jeśli tak nie jest, jest to sygnał, że coś jest nie w porządku.

Takie powiadomienia możesz otrzymywać co kilka miesięcy od różnych firm, które chcą pozyskać Twoją firmę. Wszystkie z nich mogą wyglądać na legalne, dlatego należy zachować ostrożność.

Oznaki, że informacje o serwisie pojazdów silnikowych to oszustwo

1. Niedokładny rejestr serwisowy

Na odwrocie listu zgłoszeniowego znajduje się informacja o aktywności konta danego pojazdu. Jeśli karta pocztowa jest ważna, cała ta historia serwisowa będzie dokładna. W przeciwnym razie informacje są zmyślone i mogą nawet wykazać sumę prac wartą setki lub tysiące dolarów.

W końcu zgłoszenie wykaże, że nie zapłaciłeś nic, ale musiałbyś to zrobić, gdyby nie ochrona. Jest to ogromna czerwona flaga, zwłaszcza gdy zapis o usługach jest nieważny.

2. Nieprawidłowe informacje o pojeździe

Ogromną czerwoną flagą jest sytuacja, gdy informacje o pojeździe są bardzo niedokładne. Jeśli firma nie bardzo się stara, może to być nawet niewłaściwa marka i model.

Należy jednak również uważać na przebieg. Załóżmy, że Twój pojazd ma gwarancję na 50 000 mil/5 lat. Jeśli przejechałeś nim tylko 7000 mil i masz go od roku, nie ma powodu, abyś otrzymywał to powiadomienie. Wciąż masz jeszcze dużo gwarancji fabrycznej na pojazd i producent nie będzie się z Tobą kontaktował.

3. Nieprawidłowy numer telefonu

Zwróć uwagę na każdy drobny szczegół związany z powiadomieniem. Sprawdzając dokładnie numer telefonu, można zaoszczędzić sobie wielu kłopotów. Jeśli kontaktuje się z Tobą oryginalny sprzedawca lub producent, numer dołączony do zawiadomienia będzie taki sam, jak ten, który znajduje się na ich stronie internetowej.

Jeśli numer ten jest inny, skontaktuj się z osobą kontaktową podaną w oryginalnych dokumentach gwarancyjnych. Zapytaj o powiadomienie i sprawdź, czy zostało wysłane. Jeśli osoba ta nie wie o powiadomieniu, należy się go pozbyć.

Unikaj oszustw związanych z gwarancją na pojazd

1. Zachowaj sceptycyzm

Zawsze, gdy masz do czynienia z korespondencją wysyłaną pocztą, powinieneś zachować ostrożność w stosunku do tego, co czytasz. Nie należy brać wszystkiego za pewnik bez uprzedniego sprawdzenia źródła. Jeśli jest to legalna korespondencja, producent lub sprzedawca będzie chciał to bardzo wyraźnie zaznaczyć.

Nawet jeśli uważasz, że powiadomienie jest uzasadnione, musisz przeprowadzić dalsze badania. Należy zadzwonić pod numer producenta i kontynuować dochodzenie. Dopóki nie ma wątpliwości, że powiadomienie jest ważne, należy zachować czujność i chronić siebie.

2. Chroń dane osobowe

Nigdy nie ma powodu, by udostępniać firmie swoje dane osobowe, dopóki nie nadejdzie właściwy moment. W przypadku gwarancji na samochód, sprzedawca i producent powinni już mieć wszystkie informacje potrzebne do zapisania Cię do programu. Nie powinno być powodu, aby podawać jakiekolwiek dodatkowe informacje.

Jeśli jest to oszustwo, możesz zostać poproszony o podanie informacji finansowych, numeru ubezpieczenia społecznego lub informacji o karcie kredytowej. Mogą także poprosić o podanie numeru prawa jazdy lub numeru identyfikacyjnego pojazdu, które to informacje znajdują się już w aktach.

3. Słuchaj swoich przeczuć

Jeśli masz do czynienia z oszustami, interakcja nie będzie przebiegać prawidłowo. Gdy zadzwonisz pod podany numer, będziesz poddany taktyce sprzedaży pod dużą presją. Mogą zacząć wysuwać żądania i informować, że nie masz czasu. Celem będzie uzyskanie przedpłaty i danych osobowych.

Z drugiej strony, przedstawiciel handlowy działający zgodnie z prawem przedstawi wszystkie szczegóły i da czas na podjęcie decyzji. Nigdy nie należy naciskać na natychmiastowe podjęcie decyzji. Jeśli coś nie wydaje Ci się właściwe, to prawdopodobnie nie jest. Przede wszystkim słuchaj swojego instynktu.

Czy potrzebujesz przedłużonej gwarancji samochodowej?

Mając lepsze rozeznanie w kwestii zgłoszeń serwisowych, można się zastanowić, czy przedłużona gwarancja jest dobrym rozwiązaniem w danej sytuacji. Na początek należy spojrzeć na gwarancję jak na ubezpieczenie. Ma ona chronić Cię przed płaceniem drogich rachunków za naprawy samochodu w przyszłości.

RELATED: Jak wynegocjować najlepszą cenę za przedłużoną gwarancję (7 wskazówek)

Przedłużoną gwarancję OEM można uzyskać od producenta. W zależności od tego, na co się zdecydujesz, różne polisy będą obejmowały tylko układ napędowy lub cały pojazd. Gwarancja na układ napędowy obejmuje skrzynię biegów i silnik. Dla porównania, gwarancja "od zderzaka do zderzaka" obejmuje inne główne układy, a czasem także elektronikę.

Istnieje również możliwość uzyskania gwarancji za pośrednictwem firmy zewnętrznej. Mogą one być tańsze niż te oferowane przez producenta, ale trzeba uważać na to, z jaką firmą się współpracuje. Jeśli wybierzesz tę drogę, najpierw dobrze się zastanów. W końcu zapłacenie za gwarancję będzie stratą, jeśli firma nie pokryje kosztów naprawy.

Czy wiedząc o tym wszystkim, potrzebujesz przedłużonej gwarancji samochodowej? To zależy od tego, czy jesteś w stanie zapłacić za naprawę samochodu, czy nie. Jeśli stać Cię na pokrycie kosztów napraw z własnej kieszeni, nie ma powodu, by kupować przedłużoną gwarancję samochodową.

O serwisie

Źródło Informacji ze świata motoryzacji

Kompleksowa kosmetyka samochodowa oparta na doświadczeniu

Zadbaj o swój samochód

 

Kontakt

kontakt@autokomiskrakow.pl

Galeria