Jak naprawić przebitą oponę

Przebita opona to jeden z najczęstszych problemów, z jakimi można się zetknąć, będąc właścicielem samochodu. Jeśli nie zostanie prawidłowo naprawiona, przebita opona może być również jednym z najniebezpieczniejszych problemów. Dobra wiadomość jest taka, że przebita opona jest nie tylko jednym z najniebezpieczniejszych i najczęstszych problemów, ale także jednym z najłatwiejszych do zdiagnozowania i naprawienia. W tym artykule omówimy, jak znaleźć wyciek z opony (jeśli nie jest on oczywisty), jak tymczasowo zatrzymać wyciek, aby można było wrócić do domu, oraz jak trwale naprawić przebitą oponę po dotarciu na miejsce. Po drodze przedstawimy kilka zaleceń dotyczących produktów, które ułatwią ten proces.

Pierwszym krokiem do naprawienia przebitej opony jest przede wszystkim znalezienie przecieku.

Czasami ten pierwszy krok jest całkiem łatwy. Po wyjściu z pracy podchodzisz do samochodu i okazuje się, że masz przebitą oponę. Szybka inspekcja może ujawnić oczywiste źródło przecieku, na przykład gwóźdź lub śrubę wystającą z opony (kiedyś wyciągnąłem 9-calowy szpikulec do rynny z opony naczepy, która przebiła mi się na wylot).

Jeśli masz wystarczająco dużo szczęścia, aby mieć jeden z tych oczywistych znaczników, wiesz, gdzie jest przeciek. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest zdjęcie uszkodzonej opony i założenie zapasowej, ale na potrzeby tego artykułu założymy, że nie masz zapasowej.

Pierwszą reakcją może być wyciągnięcie gwoździa, śruby lub wkrętu, który tak niegrzecznie zagnieździł się w bieżniku, ale trzeba się powstrzymać.

To ciało obce jest prawdopodobnie jedyną rzeczą, która powstrzymuje twój problem przed przekształceniem się z powolnego wycieku (ale wciąż możliwego do opanowania) w dziurę, której nie zatka żadna ilość fix-a-flat.

Więc na razie zostaw winowajcę na miejscu.

Jeśli nie masz czegoś oczywistego, jak gwóźdź lub śruba, znalezienie przecieku będzie wymagało nieco więcej wysiłku. Sprawdź, czy w oponie nie ma czegoś, co wygląda jak przecięcie lub rozdarcie.

Teraz czas na kreatywność. Zawsze trzymam w bagażniku zapasową butelkę Armor All lub Windexu, ale nie tylko po to, by utrzymać wszystko w czystości. Jeśli podejrzewam, że mogę mieć wyciek z jednej z opon, spryskuję podejrzane miejsce odrobiną środka czyszczącego. Jeśli płyn zacznie bąbelkować, masz przeciek! (Niektórzy mogą uznać to za obrzydliwe, ale ja w tym celu użyłem nawet plwociny).

Jeśli nie widzisz niczego, co wyglądałoby jak oczywiste przebicie lub rozdarcie, po prostu zacznij spryskiwać całą oponę, po kolei, i obserwuj, czy nie pojawiają się bąbelki. Jeśli jesteś w domu, gdy zauważysz przebicie, zamień Armor All na zwykły płyn do mycia naczyń i wodę, a uzyskasz znacznie lepsze rezultaty.

Lubię też trzymać srebrny kolor Sharpie na rękę tak, że kiedy znajdę wyciek, mogę go zakreślić - to po prostu sprawia, że łatwiej znaleźć, jak chodzić tam i z powrotem od skrzynki narzędziowej w garażu.

Jeśli nie musisz jechać daleko, aby wrócić do domu, powinieneś spróbować przywrócić powietrze do opony. Ten sam gwóźdź lub śruba, który spowodował uszkodzenie, może również działać jak korek, zatrzymując wystarczającą ilość powietrza i spowalniając wyciek do czasu, aż będzie można wrócić do domu i zastosować bardziej trwałą naprawę.

Posiadanie w samochodzie przenośnej pompy powietrza może być różnicą między samodzielnym dotarciem do domu a zapłaceniem wysokiego rachunku za holowanie.

Naszą ulubioną przenośną pompą powietrza jest Audew Auto Digital Tire Inflator. Ta pompa jest podłączana bezpośrednio do zapalniczki samochodowej, a przewód jest wystarczająco długi, aby dotrzeć do wszystkich czterech opon nawet w największych pojazdach. Pompa szybko napompuje opony w każdym samochodzie osobowym, w tym w większych SUV-ach i ciężarówkach.

Naszą ulubioną cechą jest to, że proces jest niemal całkowicie zautomatyzowany. Wystarczy zamocować złącze na trzonie opony, wprowadzić żądane ciśnienie powietrza na wyświetlaczu cyfrowym i nacisnąć przycisk start. Pompa automatycznie napompuje oponę i wyłączy się po osiągnięciu żądanego ciśnienia.

Jak już wspomnieliśmy, jeśli zostawisz w oponie śrubę lub gwóźdź, prawdopodobnie zapobiegnie to ucieczce powietrza na tyle długo, że będziesz mógł wrócić do domu. Po prostu ogranicz prędkość do minimum i jedź spokojnie.

Jeśli nie masz oczywistego gwoździa lub śruby, która zatrzymałaby powietrze, czas sięgnąć po tymczasowy uszczelniacz do opon. Uszczelniacze do opon są niezwykle łatwe w użyciu, stosunkowo niedrogie i stanowią świetny element wyposażenia awaryjnego, który warto mieć w bagażniku.

Aby ich użyć, wystarczy podłączyć dołączony wężyk do trzonu opony i wlać zawartość butelki do wnętrza opony. Zawartość butelki znajdzie i zatka wszelkie nieszczelności.

Chodzi jednak o to, że uszczelniacze do opon są wyłącznie tymczasowe! Powinny być stosowane w sytuacjach awaryjnych, aby można było wrócić do domu lub do warsztatu i trwale naprawić przebicie. Większość uszczelniaczy wystarcza na przejechanie około 100 mil i nie należy ich stosować przy prędkości powyżej 65 mil na godzinę (szczegółowe informacje na temat bezpieczeństwa można znaleźć w instrukcji obsługi poszczególnych produktów).

Jeśli chodzi o uszczelniacze do opon, naszym ulubionym produktem jest Slime Tubeless Tire Sealant. Jest to gruby, trwały uszczelniacz, który ma dobre wyniki w ratowaniu kierowców, którzy utknęli w martwym punkcie. Jest niedrogi, niepalny i nie zawiera toksycznych substancji chemicznych. Naszą ulubioną cechą jest jednak to, że Slime będzie działał na przebicia o grubości do ćwierć cala. To daje dużo spokoju, jeśli chodzi o powrót do domu po przebiciu opony.

Kluczem do skutecznego działania uszczelniacza do opon jest to, że opona musi się toczyć wkrótce po nałożeniu produktu. Dlatego należy nałożyć uszczelniacz na oponę, a następnie ruszyć w drogę do domu. Pamiętaj tylko, aby jechać spokojnie. Po powrocie do względnego bezpieczeństwa na własnym podjeździe, czas przejść do ostatniego kroku.

Gdy już znalazłeś wyciek i udało Ci się bezpiecznie dostarczyć samochód do domu, czas zająć się tym problemem raz na zawsze. Ostatnim krokiem do trwałego naprawienia przebitej opony jest użycie odpowiedniego zestawu korków.

Najpierw jednak trzeba bezpiecznie zdjąć oponę z pojazdu.

Na początek należy upewnić się, że samochód stoi na parkingu, a następnie zablokować wszystkie opony, których nie będziemy naprawiać.

Następnie, gdy uszkodzona opona nadal leży na ziemi, należy odkręcić kluczem do kół wszystkie nakrętki mocujące. Nie trzeba ich całkowicie zdejmować, wystarczy je tylko odkręcić.

Następnie należy użyć odpowiedniego podnośnika samochodowego i podnieść samochód, aż uszkodzona opona będzie wolna. Należy dokończyć odkręcanie wszystkich nakrętek mocujących, a następnie całkowicie zdjąć oponę i koło z samochodu.

Jeśli jeszcze tego nie zaznaczyłeś, teraz jest czas, aby ponownie znaleźć wyciek i narysować wokół niego srebrnym Sharpiem okrąg. Jeśli w oponie nadal tkwi gwóźdź lub śruba, teraz jest czas, aby chwycić za szczypce i wyciągnąć to cholerstwo!

Następnie chwyć za zestaw do korków. Jednym z naszych ulubionych jest Tooluxe Universal Tire Repair Kit. Zestaw nie jest zbyt skomplikowany w użyciu i zawiera wszystkie niezbędne elementy potrzebne do szybkiego i skutecznego naprawienia przebitej opony.

Podczas gdy funkcjonalność i zawartość zestawu jest prawie identyczna z dziesiątkami innych na rynku, to co najbardziej nam się podoba w zestawie Tooluxe to fakt, że narzędzia są zbudowane ze stali nierdzewnej, podczas gdy większość innych zestawów jest plastikowa.

koło

Oznacza to, że zestaw Tooluxe będzie trzymał się lepiej i pozwoli Ci umieścić poważny moment obrotowy na uchwytach T, gdy prowadzisz swoją pracę naprawczą.

Aby użyć zestawu korków, zacznij od chwycenia narzędzia do rozwiercania i użyj go do wywiercenia otworu w uszkodzonej oponie.

Zasadniczo chodzi o to, aby zrobić ładny, gładki otwór, w który zostanie włożona zatyczka sznurkowa.

Następnie należy chwycić narzędzie do zakładania korków i jeden z korków sznurkowych, które powinny być dołączone do wybranego zestawu. Przewlecz zatyczkę sznurka przez oczko na końcu narzędzia do wkładania i posmaruj ją odrobiną gumowego cementu (zwykle dostarczanego z zestawem).

Na wszelki wypadek dodaj trochę cementu bezpośrednio nad otworem, który właśnie rozwierciłeś. Użyj narzędzia, aby wepchnąć korek do otworu.

Będzie to wymagało sporej siły nacisku, więc uważaj, żeby nie wcisnąć korka zbyt mocno, bo w przeciwnym razie posuniesz się za daleko i stracisz cały korek wewnątrz opony (zaufaj mi, robiłem to już wiele razy).

Kluczem jest włożenie korka tak, aby się złożył i na końcach pozostał tylko centymetr wystający z przebitej opony.

Używając ostrych nożyczek lub żyletki, ostrożnie przyciąć końcówki korka, aż zrównają się z bieżnikiem opony.

Po kilku minutach napompować oponę do odpowiedniego ciśnienia, spryskać korek wodą z mydłem (lub Armor All, Windex itp.) i sprawdzić, czy nie ma w nim pęcherzyków powietrza. Jeśli zatkałeś go prawidłowo, wszystko powinno być uszczelnione i nie będzie widać żadnych pęcherzyków.

Zakończ montaż koła i opony z powrotem do pojazdu, dokręcić wszystkie nakrętki i opuścić samochód z powrotem na ziemię za pomocą jack. Pamiętaj, aby dokręcić wszystkie nakrętki mocujące odpowiednim momentem, gdy opona znajdzie się już na ziemi.

To wszystko! Teraz weź piwo i poklep się po plecach, że udało Ci się samodzielnie naprawić oponę.

Na koniec jeszcze jedno słowo ostrzeżenia. Powyższe czynności są przeznaczone do naprawy przebicia bieżnika opony (tej części, która jeździ po drodze). W przypadku przebicia ściany bocznej większość zestawów korków nie zadziała i uszkodzoną oponę trzeba oddać do serwisu, aby ją naprawić lub wymienić.

Przebite opony to nic przyjemnego, ale przy użyciu kilku prostych narzędzi i odrobiny wiedzy można je bardzo łatwo naprawić. Postępując zgodnie z powyższymi wskazówkami, nie tylko bezpiecznie wrócisz na drogę, ale także zaoszczędzisz trochę pieniędzy i zyskasz pewność siebie, wiedząc, że samodzielnie wykonałeś kilka czynności serwisowych, zamiast oddawać samochód do lokalnego warsztatu.

O serwisie

Źródło Informacji ze świata motoryzacji

Kompleksowa kosmetyka samochodowa oparta na doświadczeniu

Zadbaj o swój samochód

 

Kontakt

kontakt@autokomiskrakow.pl

Galeria